Genul first-person shooter a avansat cu intermitente inca din zilele jocului Wolfenstein 3-D. Uriasele progrese ale graficii 3-D, ale sunetului si ale vitezei procesorului, precum si adaugarea modului de joc in retea pentru mai multi jucatori au favorizat genul, iar acum, tehnologia "Geo Mod" a jocului Red Faction promite sa ridice FPS-ul catre noi inaltimi. Geo Mod, care este prescurtarea pentru "geometrie modificata", permite elementelor inainte permanente ale fundalului jocului sa se modifice in timp real. De exemplu, daca un jucator trage cu o racheta catre un zid de piatra, zidul se poate prabusi sau poate aparea o gaura prin acesta. Cel mai bun lucru care se putea intampla in fostele jocuri era ca zidul sa isi schimbe textura, parand ars. in timp ce majoritatea gamer-ilor ar aplauda orice evolutie a realismului graficii, Geo Mod pare a influenta si modul in care se joaca FPS-urile. Daca lumea first-person shooter-urilor poate fi schimbata - vor sa arate creatorii jocurilor - atunci lumea insasi devine o arma la dispozitia ta. Mai mult decat simpla impuscare a adversarilor prin ziduri, jucatorii ar trebui sa poata provoca prabusirea tavanului asupra unui inamic. Cu uneltele potrivite, jucatorii vor fi capabili sa distruga bunkere, sa blocheze drumurile de iesire si sa ii scoata pe adversari din pozitiile lor bine-pazite. Evident, Geo Mod este ceea ce I-a incantat pe gameri la acest joc, astfel ca alte componente ale jocului ar putea fi usor trecute cu vederea datorita entuziasmului. Povestea din Red Faction este localizata intr-o colonie miniera de pe Marte, in care, muncitorii traumatizati de gardienii abuzivi si de o plaga mortala, se revolta. in jocul pentru un singur jucator, tu vei alerga prin tunelele de pe Marte, cu o vedere first person si vei folosi peste 15 de arme pentru a deforma distructiv mediul inconjurator, precum si pe inamicii tai. Deasemenea, poti deturna vehicule de terne, de apa si aeriene pentru a-ti sprijini revolta.