Sa incepem:
1. Ca sa creezi variabila care va retine daca esti in acea zona, pui in varful scriptului:
Cod:
new IsPlayerInZone[ MAX_PLAYERS ];
MAX_PLAYERS - aceasta se va inlocui in functii cu 'playerid' .
2. Ca sa setezi variabila la 1, asta insemnand ca a intrat in acea zona, punem undeva, intr-o comanda ( de exemplu ), asta:
Cod:
IsPlayerInZone[ playerid ] = 1;
playerid - acesta este ID-ul jucatorului caruia ii va seta respawnarea.
1 - arata ca jucatorul a intrat in acea zona si ca nu mai poate folosi nici o comanda.
3. Ca sa faceti sa nu mai poata folosi decat cateva comenzi in acea zona, sau deloc, adaugati acestea la OnPlayerCommandText ( explicatiile sunt trecute la sfarsitul linie cu // ):
Cod:
if( IsPlayerInZone[ playerid ] == 1 && strcmp(cmdtext, "/exitzone", true) != 0 ) //aici verifica daca jucatorul este in acea zona si daca nu scrie '/exitzone', daca vreti mai multe comenzi care sa mearga scrise, adaugati dupa && asta: strcmp(cmdtext, "/exitzone", true), adaugati dupa , true) un &&, iar apoi schimbati comanda '/exitzone' cu cea pe care o vreti, daca vreti fara comenzi permise, scoateti de la && ( inclusiv && )pana la )
return SendClientMessage( playerid, 0xFF0000FF, "EROARE: {FFFFFF}Nu poti iesi din aceasta zona, foloseste /exitzone !" ); //aici trimite mesajul ca nu poate iesi din acea zona si ca trebuie sa foloseasca /exitzone ca sa iasa din ea
4. Ca sa punem ca la /exitzone ( de exemplu ) sa iasa din acea zona, adaugam asta in comanda /exitzone:
Cod:
IsPlayerInZone = 1; //nu modificati, 1 = este in acea zona si nu poate folosi nici o comanda, 0 = nu este in acea zona si poate folosi orice comanda
5. Ca sa nu avem buguri cand se spawneaza un jucator nou conectat, pune la OnPlayerConnect asta:
Cod:
IsPlayerInZone[ playerid ] = 0; //daca un jucator cu acelasi ID de dinainte iesise de pe server cand era in acea zona, pe noul jucator cu acelasi ID nu-l va fi lasat sa scrie vreo comanda, decat /exitzone pentru ca "era" in acea zona
PS: Se poate face si daca este intr-o zona ( fara comanda ) ca jucatorul sa nu poata folosi comenzile, decat cele specificate, in loc de IsPlayerInZone de la o comanda ( punctul 2 ), se pune la OnPlayerUpdate, folosit impreuna cu IsPlayerInRangeOfPoint si alte functii pentru zona.