Verificarea variabilelor
Verificarea variabilelor constă ?n verificarea daca o variabilă sau funcţie are o anumită valoare, niciodata nu poţi verifica dacă e text, există funcţii care va returna cu o valoare dacă este sau nu este.
Verificarea este de două tipuri:
Cazuri
Dacă
1. Cazurile
Cazurile au la bază o singură variabila, si doar pe ea o verifică.
Ca să setezi variabila care va fii verificată, trebuie să foloseşti functia switch.
Cod:
new a = 5;
switch ( a )
{ // Inceputul scriptului
} // Sfarsitul scriptului
Acele symboluri { şi } se pun la un script, deschiderea inseamnă inceputul scriptului, ?nchiderea sf?rşitul scriptului.
Acum la bază avem variabila a, pentru a verifica trebuie să punem 'case'.
Cod:
new a = 5;
switch ( a )
{ // Inceputul scriptului
case 4: // In caz ca variabila de baza este 4.
{ // Inceputul scriptului
// Daca variabila de baza este 4 se va indeplinii o actiune, daca nu este nu se intampla nimic.
} // Inceputul scriptului
} // Sfarsitul scriptului
Puteţi folosii mai multe cazuri, nu doar una.
Cod:
new a = 5;
switch ( a )
{ // Inceputul scriptului
case 4: // In caz ca variabila de baza este 4.
{ // Inceputul scriptului
// Daca variabila de baza este 4 se va indeplinii o actiune, daca nu este nu se intampla nimic.
} // Inceputul scriptului
case 5: // In caz ca variabila de baza este 5.
{ // Inceputul scriptului
// Daca variabila de baza este 5 se va indeplinii o actiune, daca nu este nu se intampla nimic.
} // Inceputul scriptului
} // Sfarsitul scriptului
Dacă doriţii să faceţi o enumerare, adică dacă variabila de bază este de la 1 la 10, să se ?ntămple ceva.
{ adică dacă a este 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 } puneţi numarul de la care ?ncepe numaratoarea, două puncte '..' şi dupa c?nd se termină numărătoarea.
Cod:
new a = 5;
switch ( a )
{ // Inceputul scriptului
case 1 .. 10: // In caz ca variabila de baza este de la 1 la 10.
{ // Inceputul scriptului
// Daca variabila de baza este de la 1 la 10 se va indeplinii o actiune, daca nu este nu se intampla nimic.
} // Inceputul scriptului
} // Sfarsitul scriptului
Există posibilitatea ca ?n caz că nu ?ndeplineşte nici una din cazuri, să se ?nt?mple o acţiune, atunci apelezi la default.
Cod:
new a = 5;
switch ( a )
{ // Inceputul scriptului
case 1 .. 10: // In caz ca variabila de baza este de la 1 la 10.
{ // Inceputul scriptului
// Daca variabila de baza este de la 1 la 10 se va indeplinii o actiune, daca nu este nu se intampla nimic.
} // Inceputul scriptului
default:
{ // Inceputul scriptului
// Daca variabila de baza nu indeplineste nici una din cazuri, o sa se intample o actiune, in caz ca indeplineste una, nu se va intampla nimic.
} // Sfarsitul scriptulu
} // Sfarsitul scriptului
2. Dacă
Părerea mea că funcţia dacă este mult mai bună dec?t cazul, poţi folosii mai multe variabile şi mai multe verificări.
?n primul r?nd el are nişte operatori, care trebuie ştiuţi.
Dacă (if) se foloseşte aşa:
Cod:
if (...)
{ // Inceputul scriptului
} //Sfarsitul scriptului
Acum operatorii care trebuie ştiuţi bine.
Operator: == , ?nţeles: st?nga este egal cu dreapta, folosit: if ( stanga == dreapta )
Operator: != , ?nţeles: st?nga nu este egal cu dreapta, folosit: if ( stanga != dreapta )
Operator: > , ?nţeles: st?nga este mai mare decat dreapta, folosit: if ( stanga > dreapta )
Operator: >= , ?nţeles: st?nga este mai mare sau egal decat dreapta, folosit: if ( stanga >= dreapta )
Operator: < , ?nţeles: st?nga este mai mic decat dreapta, folosit: if ( stanga < dreapta )
Operator: <= , ?nţeles: st?nga este mai sau egal decat dreapta., folosit: if (stanga <= dreapta )
Dacă vreţi mai multe verificări in aceaşi funcţie, trebuie să folosiţi unul sau mai multe din aceşti operatori:
Operator: && , ?nţeles: şi, folosit: if (stanga && dreapta )
Operator: || , ?nţeles: sau, folosit: if (stanga || dreapta )
Operator: ! , ?nţeles: nu, folosit: if (!stanga)
Bun, acum vă voi da c?teva exemple...
Cod:
new a = 3;
if ( a == 3 ) // daca a este egal cu 3
{ // Inceputul scriptului
// Daca a este 3, aici se vor aplica niste actiuni.
} // Sfarsitul scriptului
-------------------------------------------------------------------------
new a = 3;
new b = 5;
if ( a == 3 && b == 5 ) // daca a este egal cu 3 si b este egal cu 5
{ // Inceputul scriptului
// Daca a este 3 si b este 5, aici se vor aplica niste actiuni.
} // Sfarsitul scriptului
-------------------------------------------------------------------------
new a = 3;
new b = 5;
if ( a == 3 || b == 5 ) // daca a este egal cu 3 sau b este egal cu 5
{ // Inceputul scriptului
// Daca a este 3 sau b este 5, aici se vor aplica niste actiuni.
} // Sfarsitul scriptului
-------------------------------------------------------------------------
new a = 3;
new b = 5;
if ( a != 3 && b == 5 ) // daca a este diferit de 3 si b este egal cu 5
{ // Inceputul scriptului
// Daca a este diferit de 3 si b este 5, aici se vor aplica niste actiuni.
} // Sfarsitul scriptului
Funcţia else if este exact la fel ca if doar că verifică din nou...
Funcţia else se foloseşte c?nd nici una din condiţiile verificarilor nu se ?ndeplineşte.